А втоматикът е много надежден и при спазване на правилата за експлоатация може да изминете спокойно поне 200 000 километра. Въпреки това, много шофьори, когато преминават към такива автомобили, карат по стария начин и бързо повреждат автоматичната трансмисия. Други, напротив, не мислят особено за никакви правила и карат, както е по-удобно, повреждайки трансмисията буквално за една година. Кои действия са най-опасни?
Спортно шофиране
Дрифтът и уличните гонки с автоматик са най-сигурният начин бързо да убиете трансмисията. Водачът държи спирачката натисната и натиска газта до пода, чакайки стрелката на оборотомера да достигне червената зона. Едва тогава пуска левия педал и потегля с въртящи се колела и пушек. Такъв алгоритъм е фатален за автоматичната кутия.
Преобразувателят на въртящия момент не е проектиран за такива натоварвания и съединителят прегрява силно. Такъв старт е възможен само при автомобили със специални преселективни роботизирани трансмисии, където вместо преобразувател на въртящия момент има пакет спортен съединител.
Движение в кал и мек сняг
Автоматичната скоростна кутия не обича да тегли ремарке. Също така не толерира превъртане в сняг или кал. Боксуването е сигурен начин да повредите автоматика. Още по-лошо е, ако решите да теглите друга закъсала кола от калния капан. Разбера се има модели с автоматици, които могат да правят горното упражнение, предимно японски, но при повечето бюджетни автомобили липсва допълнителна система за охлаждане, така че след 10-15 минути движение при големи натоварвания те прегряват и преминават в авариен режим. Честото повтаряне на подобни действия причинява повреда на съединителите.
Стартиране чрез бутане
Някои шофьори се опитват да управляват кола с автоматична скоростна кутия по същия начин, както с ръчна. Когато акумулаторът е изтощен, те се опитват да запалят двигателя чрез бутане. Поставят скоростната кутия в неутрално положение, включват стартера и когато колата се задвижва, включват превключвателя на трансмисията в позиция Drive.
Автомобилите с ръчна трансмисия стартират при включване на предавка по време на бутане. Но с автоматик често се стига до повреда. Причината е, че помпата не създава налягане на маслото. В резултат на това не е известно как ще се включат соленоидите, как ще циркулира маслото или дали съединителите ще работят правилно.
Теглене на кола с въже
Отдавна е известно, че автомобили с автоматични трансмисии могат да се теглят само на къси разстояния и при ниска скорост. Когато двигателят е изключен, входният вал не се върти и не задейства маслената помпа. В резултат на това продължителното теглене може да доведе до механични повреди.
Това правило обаче не работи при съвременните автомобили. Производителите вече като цяло забраняват тегленето на автомобили с автоматични трансмисии на всякакви разстояния, с изключение на транспортирането му от Пътна помощ на платформа.
Непочистен радиатор на автоматичната скоростна кутия
Премиум автомобилите имат допълнителен радиатор за охлаждане на трансмисията. Обикновено той се намира в долната част на двигателното отделение и често след 10 години работа се задръства напълно с мръсотия. Следователно „автоматът“ вече не може да работи в екстремни условия за дълго време.
Почистването на радиатора е необходимо на всеки три години. Монтирането на защита на двигателния отсек също има отрицателен ефект върху въздушния поток към радиатора. Металният екран предотвратява навлизането на въздух в радиатора на кутията и води до често прегряване.
Неактивиране на ръчната спирачка
Някои шофьори се ограничават до паркиране на автомобила само в режим P на трансмисията. Факт е, че при паркиране на наклон надолу, целият товар на купето пада върху блокировката на кутията. С течение на времето може да се износи и да се изплъзне при продължително натоварване. След това кабелът на скоростната кутия се скъсва.